Współczesny rynek sprzedaży i biznesu opiera się w dużej mierze na marketingu internetowym. To, jakie działania podejmie firma na internetowej arenie przekładają się na jej zyski i rozwój. Wykorzystywane są do tego strony internetowe, social media, kanały na YouTube czy aktywny e-mailing.
Czym właściwie jest newsletter?
To w ostatnich latach bardzo popularny, zwłaszcza w branży handlowej, kanał komunikacji, który w tym celu wykorzystuje pocztę e-mail do wysyłania wiadomości do klientów. Jest to narzędzie służące zwiększaniu rozpoznawalności marki, budowaniu kontaktu z klientami czy poszerzaniu zasięgów. Treść newslettera powinna być dopasowana do branży oraz być atrakcyjna wizualnie z rzetelnym, wartościowym przekazem marki do klienta. W newsletterze najczęściej firma przekazuje informacje odnośnie bieżących branżowych trendów i wydarzeń, o promocjach, wyprzedażach, konkursach, a także o nowościach i wszelkich zmianach.
Jak stworzyć ciekawy i wartościowy newsletter?
Rozpoczynając przygodę z opracowywaniem newslettera, warto skupić się na tym, aby realizował konkretny cel, a także na układzie treści, jego długości i utrzymaniu stałego wyglądu, aby klient mógł się do niego przyzwyczaić i z każdym kolejnym numerem odczytywać go intuicyjnie. Wygląd wizualny powinien nawiązywać do bieżącej pory roku czy istotnych wydarzeń z danego okresu np. Świąt Bożego Narodzenia, natomiast elementy graficzne nie powinny odciągać uwagi od przekazu i treści. Tytuł newslettera powinien zachęcać odbiorcę do jego otwarcia, a treści zawarte na stronie powinny być bezpośrednio do niego skierowane i mieć interesujący wydźwięk. Ma to na celu budowanie trwałej, bezpośredniej relacji z klientem. Nie wolno zapomnieć o zamieszczeniu odnośników do strony internetowej oraz social mediów firmy, a także danych kontaktowych. Bardzo istotne jest, aby newsletter i jego parametry były tak opracowane, że jego otwieranie będzie przebiegało bez komplikacji, zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Natomiast wysyłanie newslettera powinno odbywać się cyklicznie i regularnie, co pozwoli klientom na bieżący kontakt z ofertą firmy.
Aby newsletter odniósł sukces i przyczynił się do rozwoju marketingu firmy warto zlecić jego stworzenie specjalistom z branży IT, np. RST Software Masters. Wówczas będziemy mieli pewność, że fachowcy zadbają o rozwój naszej firmy.